“Wiosna na wsi”
– Nazywanie zwierząt ze zdjęć i określanie, które
zwierzę to matka, ojciec i dziecko i jak się nazywają.
– Wymienianie odgłosów, jakie te zwierzęta wydają.
– Określanie jakie produkty uzyskujemy od zwierząt.
– Układanie sekwencji i powtarzanie rytmu.
– Synteza głoskowa w proste wyrazy.
– Wymawianie głosek pierwszych i ostatnich.
– Rozróżnianie ze słuchu, zbliżonych wymową do siebie głosek.
– Nazywanie miejsc w których żyją zwierzęta.
– Wykonywanie pracy plastycznej – zwierzęta żyjące na wsi.
– Przeliczanie w zakresie do 10.
“Dbamy o Ziemię”
– Wykonywanie własnego filtra do wody.
– Eksperymenty: Czy woda się oczyści? Co się rozpuści?
Przewodzenie ciepła. Grawitacja.
– Rozmowa jak segregujemy śmieci, dlaczego to robimy,
na czym polega zawód śmieciarza.
– Określanie z czego są zrobione przedmioty w sali.
– Słuchanie piosenki Nasze uszy słyszą świat (sł. Dorota Gellner,
muz. K. Kwiatkowska).
– Zabawa z zasłoniętymi oczami “Co to jest?
Odgadywanie zjedzonej rzeczy i usłyszanej.
– Zabawa orientacyjno-porządkowa Ptaki w gniazdach.
– Ćwiczenia oddechowe. Dzieci naśladują wąchanie
trzymanego w dłoni kwiatka.
– Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej Co to jest przyroda?