ZADANIA NA CZWARTEK 15.04.2021

Czwartek 15.04.2021

Witam Wszystkich i zapraszam do wykonania kilku nowych zadań.

1.

Drodzy rodzice – na początek dnia proponuję waszym dzieciakom  kilka przyjemnych ćwiczeń logopedycznych, będą to ćwiczenia warg, które przydadzą się wszystkim dzieciakom,  pomagają one w dokładnej i wyraźnej artykulacji zwłaszcza samogłosek, będą też wsparciem dla utrwalania nosowego toru oddechowego, bo wzmacniają mięsień okrężny ust –  dzięki czemu dziecko swobodniej je domyka podczas oddychania ( dzieci z nieprawidłowym torem oddechowym mają stale lub bardzo często otwartą buzię).

Przykłady :

  • wyraźne wymawianie samogłosek a, i, o, e, u , y
  • rybka  – naśladujemy wargami ruchy, które wykonuje rybka: wysuwamy wargi do przodu
  • zakładamy górną wargę na dolna i dolna na górną,
  • króliczek – marszczymy  górną wargę i poruszamy nią jak królik
  • przytrzymujemy ołówek pod nosem, zabawa, kto dłużej utrzyma
  • posyłamy buziaki
  • robimy pieczątki – smarujemy usta np. dżemem i robimy pieczątki na kartce lub na talerzyku
  • nadmuchujemy baloniki  – nadymamy policzki, zaciskamy wargi i liczymy do dziesięciu
  • „przebijamy baloniki” z policzków naciskając je palcami z obu stron
  • dziurawy balonik – powolutku wypuszczamy powietrze z nadmuchanych policzków, najdłużej jak się da
  • szalony balonik – przepychamy powietrze z jednego policzka do drugiego
  • bardzo powoli, mocno trzymając wargami, jemy kawałek słonego paluszka
  • wyraźnie i mocno wypowiadamy: plim, plam, plum……..
  • zabawa w pykanie”  – zwieramy mocno wargi a następnie wypychamy przez nie powietrze wypowiadając głoskę p. Możemy w ten sposób urządzać z dzieckiem wyścigi z papierkami, które podskakują, który pierwszy dotrze do mety.
  • Wszelkie zabawy oddechowe ze słomką są także znakomitym ćwiczeniem mięśnia okrężnego ust ( wdmuchiwanie powietrza do wody, przedmuchiwanie piórek lub  skrawków papieru )
  1. Zabawa słowna „O którym zwierzęciu mówię?”

 

Rodzic opowiada o  wybranym zwierzęciu. Podaje wybrane przez siebie cechy danego zwierzęcia, ale nie mówi jego nazwy , zadaniem dziecka jest odgadnąć o jakim zwierzęciu opowiadamy.

 

  1. Zabawa „Wszystko zwierzę, co ma pierze.”

 

Rodzic rozpoczyna zabawę słowami:” Wszystko zwierzę, co ma pierze”, po których wymienia kolejno  nazwy różnych zwierząt. Każdorazowo, wypowiadając nazwę, rozpościera ręce niczym ptak skrzydła. Dzieci wsłuchują się uważnie w słowa rodzica  i rozpościerają ręce tylko wtedy, gdy usłyszą nazwę ptaka. Kto jednak ulegnie sugestii i uniesie ręce w nieodpowiednim mo­mencie, daje fant, który po zakończeniu zabawy musi wykupić, spełniając określone zadanie.

 

  1. Jeżeli macie w domu plastelinę to ulepcie figurkę wybranego wiejskiego zwierzątka i przyślijcie mi jego zdjęcie, a jeśli nie macie plasteliny to po prostu  je narysujcie lub namalujcie.

 

 

 Miłego dnia i do jutra Moje przedszkolaki.

Jeszcze tylko kilka dni i…

 znowu wszyscy zobaczymy się w naszym przedszkolu.