Czwartek 15.04.2021 r. Temat: Segregowanie śmieci.

Czwartek 15.04.2021 r.

Temat: Segregowanie śmieci.

  1. „Eko patrol“- oglądanie bajki edukacyjnej.

Poznajcie sposoby dbania o środowisko, popatrzcie jak segeregować odpady.

https://www.youtube.com/watch?v=AzTJWtEku3M

Następnie porozmawiajmy na temat obejrzanej bajki:
• O czym była bajka?
• Czy plaża była czysta? Co zanieczyszczało plażę?
• Dlaczego zwierzaki postanowiły segregować śmieci?
• A czy wy w domu segregujecie śmieci? Jakie rzeczy oddzielacie od śmieci zmieszanych?

  1. „Klimat“- słuchanie wiersza autorstwa Batkobal s.2.

Posłuchajcie wiersza o zmianie klimatu na ziemi. Z wiersza dowiecie się dlaczego ziemia choruje.

https://ekodzieciaki.mos.gov.pl/ekozabawa/bajki-wierszyki-piosenki

  1. „Recykling Raniutto Sensorki” odc. 3 – rytmika o tym jak łatwo segregować śmieci, gdy towarzyszy temu muzyka.

Przypomnijcie sobie jak jak łatwo segregować śmieci, gdy towarzyszy temu muzyka.

https://www.youtube.com/watch?v=kkEmA2H-HBQ

  1. Tor przeszkód- zabawa z elementem skoku z gazetami.

Pokonaj tor przeszkód wykonany z gazet np. w formie slalomu, przeskoków.

  1. „Kodowanie”- karta pracy.

Zaprowadź dzieci do pojemników na odpady zgodnie z zamieszczonym kodem.

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/KodowanieOdpady.pdf

ZADANIA POPOŁUDNIOWE 

Zabawa „Rozrzucone skarpetki”

Dzisiejsza moda skarpetkowa nie jest wcale taka oczywista, bo wiele osób nosi dwie różne skarpetki:) Proponuję Wam zabawę, w której rodzice rozdzielą ok. 10 różnych par, najlepiej wzorzystych skarpetek, a wy złożycie je ponownie w pary. Proszę rodziców o inwencję i utrudnienie zadania dorzuceniem podobnych wzorów, tak, aby trudniej było zaobserwować różnicę. Skorzystajcie ze skarpetek rodzeństwa i rodziców:)

Praca z książeczką

Odszukajcie w materiałach edukacyjnych książeczki „Strażnicy czystych rączek”  z programu „Czyściochowo”. Znajdźcie proszę zadanie na str 9, gdzie trzeba połączyć w pary rozrzucone skarpetki, a na kolejnej stronie pokolorować obrazek wg podanego kodu. Dla chętnych pozostawiam zadanie na kolejnej stronie, ponieważ nie znacie jeszcze wszystkich cyfr i liczb. Jeśli ktoś potrafi i ma ochotę, może połączyć kropki i pokolorować rysunek.

Zachęcamy do wysyłania zdjęć na adresy nauczycielek:

flicka1@wp.pl

alewandowska540@gmail.com